Szkolenia dla nauczycieli

Szkolenie Jolly Phonics 1
Szkolenie obejmuje szczegółowe omówienie podejścia „synthetic phonics” i głównych założeń opartego na nim programu „Jolly Phonics”. Przedstawione zostaną poszczególne elementy lekcji w pierwszym etapie programu czyli podczas wprowadzania 42 dźwięków i jednego sposobu ich zapisu. Pokazane są w praktyce najbardziej skuteczne techniki systematycznego rozwijania umiejętności syntezy i analizy. Materiały szkoleniowe zawierają liczne przygotowane przeze mnie dodatkowe karty pracy, które uczestnicy szkolenia mogą wykorzystać podczas swoich lekcji. Poruszone zostaną zagadnienia dostosowania materiałów dla dzieci nieanglojęzycznych oraz sposoby pomagania uczniom z problemami w nauce.
Nauczycieli biorących udział w szkoleniu zapraszam na nieodpłatne obserwację lekcji w Kids Talk.
Uczestnicy szkolenia otrzymują certyfikat uczestnictwa.
Szkolenie obejmuje 6 godzin lekcyjnych..


Szkolenie Jolly Phonics 2 -3
W kolejnym etapie pracy z programem „Jolly Phonics” nauczyciele poznają techniki wprowadzania alternatywnych sposobów zapisu znanych już dzieciom dźwięków oraz zachęcania dzieci do czynnego obserwowania wzorów i formułowania pierwszych zasad ortograficznych. Wtedy też uczniowie rozpoczynają też pracę z tekstem, coraz więcej czytając i opisując obrazki. To trudny etap pracy z małym uczniem i na pewno przydadzą się pomysły na dodatkowe ćwiczenia, które są zawarte w materiałach szkoleniowych.
Uczestnicy szkolenia otrzymują certyfikat uczestnictwa.
Szkolenie obejmuje 4 godziny lekcyjne.
Szkolenie Jolly Grammar
Kurs „Jolly Grammar” to zakres aż 6 lat dalszej pracy nad rozwijaniem kompetencji w czytaniu i pisaniu oraz wprowadzeniem do gramatyki języka angielskiego. Poruszanych zagadnień jest tak wiele, że podzieliliśmy szkolenie na 3 osobne szkolenia 6-godzinne: Jolly Grammar 1 – 2, Jolly Grammar 3 – 4 oraz Jolly Grammar 5 – 6.


Szkolenie Jolly Grammar 1-2
Szkolenie obejmuje omówienie komponentów programu, stałych elementów lekcji, dostępnych pomocy dydaktycznych i własnych pomysłów na zaangażowanie dzieci podczas wprowadzania m.in:
- nowych rodzajów ćwiczeń utrwalających alternatywne sposoby zapisu dźwięków i wzorów ortograficznych,
- nowych wzorów ortograficznych obejmujące również głoski nieme
- części mowy: rzeczowników, zaimków, czasowników, przymiotników, przysłówków, przyimków i spójników,
- liczby mnogiej rzeczowników,
- przejścia do formy osobowej czasownika w 3 czasach prostych,
- rozbioru gramatycznego zdania,
- interpunkcji,
- wprowadzania pytajników i zdań pytających,
- pracy ze słownikiem i tezaurusem.